مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

برنده نوبل فیزیک چگونه باخبر شد؟

برنده نوبل فیزیک چگونه باخبر شد؟


اثبات نظریه فیزیکی که جایزه نوبل فیزیک را برای پیتر هیگز به ارمغان آورد از طریق ساخت یکی از پیچیده‌ترین آزمایشگاه‌های فیزیکی جهان امکان‌پذیر شد، اما خبر برنده شدن به یکی از ساده‌ترین روش‌های ممکن به گوش این دانشمند ۸۴ ساله رسید.

براساس گزارش BBC، پروفسرو پیتر هیگز که به خاطر کشف و اثبات ذرات بوزون هیگز برنده نوبل فیزیک سال 2013 اعلام شد،‌در زمان اعلام اسامی برندگان در دسترس اعضای کمیته نوبل نبود و آنها نتوانستند برای رساندن این خبر خوش با او تماس برقرار کنند. هیگز می‌گوید خبر برنده شدنش را در خیابان و از طریق یکی از همسایه‌هایش شنیده‌است.

به گفته هیگز روز سه‌شنبه درحال قدم زدن در یکی از خیابان‌های ادینبورگ بوده‌است که یکی از همسایه‌ها از خودروی خود پیاده شده و به او به خاطر نوبل فیزیک تبریک گفته‌است و هیگز در پاسخ به او گفته: اوه! چه خبر شده؟

برنده شدن نوبل فیزیک برای هیگز نمی‌توانست غافلگیری بزرگی به حساب بیاید، زیرا پس از اثبات نظریه‌اش درباره چگونگی ایجاد جرم در ماده توسط برخورد‌دهنده بزرگ هادرون، بسیاری معتقد بودند نوبل فیزیک باید به او برسد. هیگز جایزه 1.2 میلیون دلاری نوبل را با فرانسوا انگلرت تقسیم خواهد کرد،‌این فیزیکدان نیز همزمان با هیگز در سال 1964 مقاله‌ای درباره این ذرات بنیادین فیزیکی منتشر کرد.

کمیته نوبل به رسم همیشه پس از انتخاب برندگان نوبل،‌برای اطلاع‌رسانی با آنها تماس می‌گیرد اما اعضای این کمیته نتوانستند با هیگز تماس بگیرند زیرا این فیزیکدان بازنشسته اسکاتلندی نه رایانه‌ای دارد و نه موبایل و در عین حال برای دوری از رسانه‌ها به منطقه‌ای کوهستانی سفر کرده‌بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 881 زمان: 10:17 تاريخ: شنبه 20 مهر 1392برچسب:برنده نوبل فیزیک چگونه باخبر شد؟, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت